hamrahteb
blog

 
 

فيزيوتراپي در منزل نوعي مراقبت است كه توسط يك فيزيوتراپيست داراي مجوز در محيط خانه شما ارائه مي شود. اين يك جايگزين مناسب براي مراجعه به كلينيك فيزيوتراپي است، به خصوص براي افرادي كه تحرك محدودي دارند يا براي كساني كه ترجيح مي دهند در حريم خصوصي خانه خود درمان شوند.

فيزيوتراپيست هاي در منزل مي توانند طيف وسيعي از خدمات را ارائه دهند كه به شما كمك مي كند تا از آسيب ها، بيماري ها و ناتواني هاي جسمي بهبود يابيد و به فعاليت هاي روزمره خود بازگرديد.

هدف از فيزيوتراپي در منزل:

  • كاهش درد: فيزيوتراپي مي تواند به شما در كاهش درد ناشي از آسيب، بيماري و ناتواني كمك كند.
  • بهبود حركت: فيزيوتراپي مي تواند به شما در بهبود دامنه حركت و انعطاف پذيري شما كمك كند.
  • تقويت عضلات: فيزيوتراپي مي تواند به شما در تقويت عضلات و افزايش قدرت شما كمك كند.
  • بهبود تعادل و هماهنگي: فيزيوتراپي مي تواند به شما در بهبود تعادل و هماهنگي شما و كاهش خطر زمين خوردن كمك كند.
  • كاهش وابستگي به ديگران: فيزيوتراپي مي تواند به شما در يادگيري نحوه حركت ايمن و جلوگيري از آسيب هاي بيشتر كمك كند.
  • بهبود كيفيت زندگي: فيزيوتراپي مي تواند به شما در بهبود كيفيت زندگي شما با كاهش درد، بهبود حركت و افزايش استقلال شما كمك كند.

حركات اصلي فيزيوتراپي:

فيزيوتراپيست شما ممكن است تعدادي از حركات را براي كمك به شما در رسيدن به اهدافتان تجويز كند. برخي از حركات اصلي فيزيوتراپي عبارتند از:

1. تمرينات تقويتي:

اين تمرينات براي كمك به تقويت عضلات ضعيف شده يا آسيب ديده طراحي شده اند. برخي از تمرينات تقويتي رايج عبارتند از:

  • اسكوات: با پاهاي به اندازه عرض شانه بايستيد و انگشتان پاها كمي به بيرون متمايل باشد. به آرامي به حالت اسكات پايين برويد تا گويي مي خواهيد روي صندلي بنشينيد. به مدت 5 ثانيه نگه داريد و سپس به آرامي به حالت ايستاده برگرديد. 10 بار تكرار كنيد.
  • لانژ: با يك پا به جلو و پاي ديگر به عقب قدم برداريد. زانوي جلويي خود را خم كنيد تا جايي كه با زمين موازي شود و زانوي پشتي خود را به سمت زمين پايين بياوريد. به مدت 5 ثانيه نگه داريد و سپس به آرامي به حالت ايستاده برگرديد و با پاي ديگر تكرار كنيد. 10 بار با هر پا تكرار كنيد.
  • بلند كردن ساق پا: به پشت دراز بكشيد و يك پا را صاف از زمين بلند كنيد. به مدت 5 ثانيه نگه داريد و سپس به آرامي پايين بياوريد. 10 بار با هر پا تكرار كنيد.

2. تمرينات دامنه حركت:

اين تمرينات براي كمك به بهبود دامنه حركت در مفاصل شما طراحي شده اند. برخي از تمرينات دامنه حركت رايج عبارتند از:

  • چرخش شانه: دست هاي خود را به پهلو دراز كنيد و به آرامي شانه هاي خود را به صورت دايره اي بچرخانيد. 10 بار در هر جهت تكرار كنيد.
  • خم كردن و كشيدن زانو: به پشت دراز بكشيد و يك زانو را به سمت قفسه سينه خود بياوريد. به مدت 30 ثانيه نگه داريد و سپس با پاي ديگر تكرار كنيد.
  • چرخش مچ پا: با پاهاي خود صاف روي زمين بايستيد و به آرامي مچ پاهاي خود را به صورت دايره اي بچرخانيد. 10 بار در هر جهت تكرار كنيد.

3. تمرينات انعطاف پذيري:

اين تمرينات براي كمك به افزايش انعطاف پذيري عضلات و مفاصل شما طراحي شده اند. برخي از تمرينات انعطاف پذيري رايج عبارتند از:

  • كشش همسترينگ: به پشت دراز بكشيد و يك زانو را به سمت قفسه سينه خود بياوريد. به مدت 30 ثانيه نگه داريد و سپس با پاي ديگر تكرار كنيد.
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ ] [ ۱۰:۳۳:۴۳ ] [ fateme ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی